Tel.: (+34) 943 534 307 sakona@sakona.es

Enpresek zabaldu aurretik egiten duten akatsik ohikoenetako bat adimen lehiakorrera baliabiderik ez bideratzea da. Merkatu berri batean sartzeko estrategia gauzatzerakoan, erakundeek beren helburu eta gaitasunetan jartzen dute arreta.

Merkatu batean zuzenean sartzeak inbertsio handia eskatu ohi du zeharkako esportazio batekin alderatuta; kostuak txikiagoak dira, eta lehia maila ez da hain garrantzitsua. Beraz, enpresek merkatuaren ingurune lehiakorra ahalik eta zehatzena ikertu behar dute, paisaia-mapa lehiakor batzuk garatu behar dute, zein estrategia erabiltzea komeni zaion erabakitzeko.

Gainera, beste erakunde batzuek erabiltzen dituzten sarrera-estrategiak aztertu behar dira, arrakasta-probabilitate handiagoa lortzeko egiten dituzten metodoak eta ezkutatze-ekintzak zehazteko.

Paisaia-mapa lehiakorrak merkatu berri batean sartzeko

Paisaiaren mapa lehiakorra grafiko bat da, eta aukeratutako merkatuan kontsumitzaileentzat zer den garrantzitsua adierazten du. Adimen lehiakorra egiten duten enpresek hainbat paisaia mapa lehiakor garatu behar dituzte:

1. Prezioaren eta kalitatearen arteko alderaketa
2. Produktuaren/zerbitzuaren ezaugarri garrantzitsuak
3. Salmenta-estrategiak
4. Produktuaren funtsezko diferentziak

Grafiko bakoitzean lehiakide nagusi bakoitzak merkatuan duen posizioa agertu behar da. Grafiko honi esker, lehiakortasun-arrakalak islatuta agertuko dira analisia egiterakoan. Eta horiek izango dira enpresak jorratu beharko dituen arloak bere abantaila lehiakorra lortzeko.

mapa de paisaje competitivo

Produktuen kokapen-mapa

 

Adibidez, grafiko batek erakusten badu merkatuan dauden enpresa gehienek oinarrizko mahaiak prezio merkean eskaintzen dituztela, produktu mota berarekin merkatuan sartzen den erakundeak zailtasunak izango ditu lehiakideekin lehiatzeko. Paisaia-mapa lehiakor batek merkatuan nitxo bat zein arlotan aurki daitekeen erakutsiko du, kasu honetan mahai tolesgarriak eskaintzea izan daiteke.

Adimen lehiakorra mapa lehiakorrak garatzeko

Logikoa denez, enpresek adimen lehiakorra behar dute mapa lehiakorrak garatzeko. Adimen lehiakorra publikoki eskuragarri dauden iturriak erabiliz garatzen da, lehiakideen informazioa ateratzeko.

Azken batean, adimen lehiakorrak ez dakar inolako informazio bilketa ezkuturik, eta enpresek deskubrituko dute lortzen den informazio guztia  eskuragarri dauden iturrietan dagoela beren esportazioak egiteko.