Urte batzuk eramaten ditugu jada nazioartekotzeko aroan. Duela denbora bat aukera estrategiko garrantzitsua izaten zen enpresa batzuentzako hazi ahal izateko eta lehia hobetzeko helburuarekin, baina gaur egun beharra da nazioarteko merkatuetan lehiatzea.
Errealitate hau krisiko urteetan nabariago bilakatu zen merkatu nazionalaren kontsumoa era adierazgarrian erori zenean ia sektore guztietan.
Nazioarteko merkatuetan lehiatzeko beharra
Historikoki nazioarteko bokazio sendoarekin sektore batzuk egon dira, adibidez makina-erremintako sektorea, ekipamendu-ondasunak eta garraioa. Nazioarteko merkatuetan eta harekin ia munduko edozein lekutako jatorridun enpresekin lehiatzeko behar hau, produktu lehiakorreko katalogo bat edukitzea eskatzen zaie enpresa hauei eta beti erne egon behar dira merkatuen egoerekin (eskariaren, berri makroekonomikoen ikuspuntutik, egoera politikotik, muga-zergak…) ikuspuntu teknikotik bezala, konpetentziaren aurrerapen berriez eta merkatuetako bere sartze estrategiez gain egon behar dira erne.
Beharrak asmamena zorrozten du, eta hau itzultzen da azken urteetan zeharreko nazioarteko merkatuan lehiatzen dauden enpresak, maila lehiakorraz gozatzen dute oro har eta ez daude krisi ekonomikoei hain erakutsita, merkatuak dibertsifikatuta dutelako eragina txikiagoa da.
Enpresaren nazioartekotzerako beharrezko baldintzak
Enpresa batek nazioartekotzearen abenturan jauzi egin baino lehen, lehiako oinarri sendo batzuk ezarri behar ditu lehengo eta behin, bere merkatu hurbilenean. Hau da, enpresak izan behar ditu produktu bat eta egitura egonkor eta egokitutakoa merkatu zorrotzagoak abordatu ahal izateko. Oinarrizko lehen premisetako bat bezala, produktu bat edo berezko zerbitzu bat eduki behar da eta hauek nahiko erakargarriak izan behar dute beste merkatuentzako. Horrela, gure inguruneko enpresa azpikontratistek prezioagatik lehiatzen beraien merkatu hurbilenean eta oso zail izaten dute merkatu urrunagoetan lehiatzea, prezioaren faktore lehiakorra erraz gaindi daiteke kostu baxuko herrietatik. Beraz helburua da nazioarteko merkatuetan lehiatzea da eta baliozko proposamenean gehiago oinarrituta dauden balio diferentzial haiek aurkitzea (teknologia, produktua, zerbitzua, diseinua…) berezko prezioan baino.
Behin oztopo hau gaindituta, galdera izan daiteke:
-
- Zer merkatu aborda ditzaket?
- Zein izan daitezke merkaturik interesgarrienak?
Eskariagatik orientatu nahi badugu, mundu mailako datu-baseetara jo dezakegu jakiteko eskaitzen dugun produktuak edo zerbitzuak non kontsumitzen duten gehien bat. baita ere beste irizpide batzuengatik aborda dezakegu adibidez, hurbiltasuna, kidetasuna, konpetentzia txikiagoagatik…
Enpresaren nazioartekotzearen aurreko lanak
Guztietan eta kasuetako bakoitzean, Sakonatik lagun dezakegu merkatuen eskaria kuantifikatzen, lizitazioak edo ospatzen diren lehiaketa publikoak monitorizatzen eta xehetasuneki ere ezagutu dezakegu, erosketa zenbatekoak, erositako produktua, iritsiera-data, enpresa-merkataritza-transakzioak azkeneko bezeroa…
Interesgarria, ezta?, hurrengo post-ean abordatuko gara xehetasun handiagoarekin zure esportazioak arrakasta izan daitezela eman dezakegun informazioa.
0 Comments