Zaintza teknologikoa terminu oso erabilgarria da enpresa munduan eta zehazki mundu industrialean. Egia esan, zaintza teknologikoa ez da prozesu berria. Internet iritsi aurretik zaintza teknologikoa egiten zen. Gaur egun zaintza egiteko era aldatu da.
Zer da Zaintza teknologikoa?
Prozesu antolatua, hautatze eta iraunkorra da teknologiaren kanpo informazioa barneratzeko, analizatzeko eta ezagutzean bihurtzeko. Horrela, erabakiak hartzeko arriskuak txikiagotzea lortzen da eta aldaketetara aurreratzen da. (UNE 166000:2006 arauaren arabera).
Prozesu honek zor du eta helburu du aukera posibleak edo mehatxuak antzeman ahal izateko edozein berrikuntza bai zientifiko bai teknologikoz ohartaraztea.
Adimen Lehiakorreko prozesuaren partea
Zaintza teknologikoa Adimen Lehiakorreko prozesuaren parte da. Adimen Lehiakorra zaintzaren bilakaera dela esan daiteke. Zaintza bere ingurunearen informazioa bilatzen du enpresek erabaki egokiak hartzeko bere produktu-estrategiaren gainean.
Eboluzionatzerakoan zaintza, adimen lehiakorrean bihurtzen da beste jarduera (lehikideak, merkatu-informazioa, arauak..) batzuk bere gain hartuz eta enpresa erabaki egokiak hartzeko eta aldaketei aurreratzeko.
Aurreko post batean adimen lehiakorraren bilakaera azaltzen dugu.
Zaintza Teknologia desberdinak
Zainketa 4 tipotan bereizten da:
-
- Ingurunearen Zaintza: Identifikatzen du, balioesten du eta informazio politikoa, ekonomikoa, soziala, kulturala eta ingurumenarena erabiltzen ditu.
- Zaintza Lehiakorra: Identifikatzen du eta lehiakideak zein produktu edo zerbitzuak garapenean edo jada merkatuetan balioesten ditu.
- Zaintza Teknologikoa: Identifikatzen du eta teknologia posible berriak balioesten ditu fase goiztiar edo garapenen fasean produktuetan inplementatzeko.
- Zaintza Komertziala: identifikatzen du, balioesten du eta bezero-kontsumo beharrei eta hornitzailei arreratzen da.
Zertan laguntzen digu?
Zainketa teknologikoko prozesuak laguntzen digu produktuei, merkatuei, teknologi garapenei aurreratzen… Baita ere laguntzen digu teknologiaren egoera ezagutzera, mehatxuak eta arriskuak txikiagotzera, bezeroentzako zerbitzuetan aurreratzea, ideia berriak antzemanez berritzea, lankidetza-sare bat garatzea, lortutako ezaguera hedatzea eta gastua eta inbertsioa optimizatzea.
Konklusioan zaintza adimen lehiakorreko prozesuko parte garrantzitsu bat izaten jarraitzen du eta alerta-sistema egokiko inplementazioa gabe oso zaila izango da gure enpresaren barneko eta kanpoko mehatxu posibleak antzematea.
0 Comments