Tel.: (+34) 943 534 307 sakona@sakona.es

Termino ezberdinak saiatuko gara argitzen post honetan. Berezko aholkulariak eta kanpoko aholkulariak (guk hemen barneratzen gara) askotan erabilitako terminoak nahasten dituzte eta honek halako nahasmena bat sor dezakete enpresetan, batez ere, Business Intelligence terminoa erabiltzerakoan.

 

Zaintza Teknologikoa eta Business Intelligence esanahi berdina dute?

 

90. hamarkadaren amaieran enpresak inguruneko informazioa bilaketarako prozesuak hedatzen hasi ziren, produktu-estrategian aukeraketa egokiak egiteko batez ere. Esan daiteke “zaintza teknologikoko” terminoa jaio zela. “kanpokoa” (berezko enpresatik kanpo dagoen informazio hura) monitorizatzeko berezko prozesuaren bilakaerarekin, beste aktibitate batzuetara hedatzen joan zen zaintza teknologikoa hala nola, araudi-informaziora, merkatuaren informaziora (bai ikuspuntu sektorialetik, geografiko, bai berezko bezeroarekin), lehiakidetara…,eta negozioaren gako estrategikoekin lotu ahal zitezela prozesuak diseinatuz.

Bilakaera hau progresiboa izan da, eta erraztasunak eta baliabide digitaletatik lor daitekeen informazioak hein on batean sostengatuta egon da. Beraz pasatu da eremu produktuaren erabakietarantz orientatutako zaintza teknologikoko eta, enpresaren erabaki estrategikoetarantz (lehorreratzeko merkatu, helburu,… bezero), teknologiako eta bilakaera hau adimen lehiakor bezala ezagutu da.

 

Barneko informazioa edo Business Intelligence

 

Erabaki estrategikoak ahalik osoenak izan daitezela pieza garrantzitsua falta da: berezko enpresaren barneko informazioa. Barne informazio hau erabaki estrategikoa erabakitzeko laguntzen du eta enpresa-adimena edo business intelligence (terminoa ikusi) bezala ezagutzen da. Alor honetan datu-baseetako eta aurreratutako kalkulu-orrietako tipo desberdinak oinarrizkoak izan dira Power Business Intelligence, Tableau, Qlic…, baimentzen dutela beste batzuen artean, produktu errentagarritasunen ikuspegi egokiaren, merkatuen, eta haien arteko erlazioak ezagutzea.

Zentzu honetan, gure ikuspuntutik, nahasketa hartzeko erreminta digitalekin sortzen ari da eta ekoizpen-datuen hobekuntza eta prozesuak, hauek ulertzen dugunez gero erreminten bilakaera eta eremuan lana emandako LEAN prozesuak dira, baina prozesuetako eta produktuetako hobekuntza lehiakorrean gakoak izanez, ez dira enpresetarako erabaki estrategikoak hartzea baimentzen duten erremintak.

Azkenik, barneko datuekin (business intelligence) adimen lehiakorraren (kanpoko datuen) konbinazioa ezagutzen da negozio-adimena edo enpresa-adimena bezala.

business intelligence

Sakonan adimen lehiakorreko prozesuaren ezarpenean eta zuei laguntzea espezialitatedunak gara itxuratzean eta negozio-adimen prozesuan edo enpresa-adimenean aurrera egitean.